Viking Guide

7 april 2016

Als je de Strong Viking Obstacle Run wilt overwinnen moet je de volgende gids goed volgen!

  • De Viking Run is niet een gewone loopwedstrijd, maar het is een échte challenge! Je kunt natuurlijk zelf trainen voor de obstacle run, maar je kunt ook gebruik maken van een van de aangesloten partners van Strong Viking. Bij deze partners word je indoor en outdoor voorbereid op de Strong Viking Obstacle Run. Voor het volledige overzicht van de partners moet je op de partnerkaart kijken of er een partner bij jou in de buurt zit!
  • De Viking Run vergt een combinatie van kracht en vooral uithoudingsvermogen. Verkijk je niet, zo hebben namelijk meerdere mensen de einde niet gehaald! Ga niet te snel van start, zo kunnen je spieren gaan verzuren en dat wil je niet natuurlijk! Het gaat er niet om wie als eerste de finish haalt, maar dát je de finish haalt!
  • Tijdens de run is het belangrijk dat je de juiste kleding aan trekt. Bij koud weer is het verstandig om zowel een lange broek als een lang T-shirt aan te doen. Ook schoenen zijn van groot belang. Je kan niet met elke soort schoen de Viking Run aangaan. Je moet stevige en degelijke schoenen hebben. Voor een overzicht van geschikte kleding en schoenen moet je op de webshop van Strong Viking kijken.
  • Het is verstandig om een koolhydraat rijke maaltijd de avond voor de Viking Run te nemen. Denk aan een pasta soort of een schotel waarin heel veel aardappelen zitten. Op de dag van de run zelf verstandig om een goed ontbijt te nemen. Een aantal boterhammen met eieren is een aanrader. Ook is het aangeraden om 3 tot 4 uur voor de start je laatste echte maaltijd naar binnen te werken. Je kan na je laatste maaltijd nog wel een banaan of mueslibar, voor de vele koolhydraten die erin zitten.
  • Op de dag van de Viking Run is het verstandig 1,5 tot 2 liter water te drinken. Afhankelijk van het weer kan het natuurlijk meer zijn. Niet te veel water voor de run innemen, zo voorkom je dat je met een volle blaas aan de start staat. Tijdens de run staat er een Red Bull Energypoint om je te voorzien van extra vocht tijdens de run.